Morgon reflektioner!

0kommentarer

Vill bara att det ska vara nästa år nu!! Ser fram emot ett nytt år... ett toppenår! Lika bra som detta om inte bättre! Just nu är det bara för dystert. Ligger i sängen alldeles ensam.
Victor har åk till Blå Stjärnan för att ögonlysa Ebba!
Och kikar ut genom fönstret som jag gör varje sovmorgon. Det är mörkt!! Ser molnigt ut. Vill bara somna om och ligga i íde under mitt duntäcke tills våren är här.

Men en rolig sak ser jag nu när jag tittar ut genom fönstret. Min gamla orkidée har börjat blomma ut, den första för denna blomningssäsong..

Orkidéer har jag gott om. Tråkigt bara att det måste ta så lång tid mellan blomningarna. Fina blommor..

På tal om nästa år då.... Ska försöka ta det lugnt och inte ta på mig för mycket. Så ingen hundkurs nästa år. Sa jag iofs detta året oxå. Iaf nu i höstas, men ändå sa jag JA när det frågas om jag kan tänka mig att ställa upp.

Nästa år ska jag inte vara kvar på jobbet jag är nu. Tråkigt, för jag vill det. Men det var ju bara ett vikariat, och efter det så hittar man nytt. Har blivit erbjuden att söka ett annat jobb som jag inte alls har jobbat med förut. Inom kommunen då. Det är ju där jag har min tjänst. Och jag ska börja där nästa år är det sagt. Ska även studera vid sidan om på distans, genom högskolan.

Så jobb, studier, allt som har med Leo att göra. Det är endel.. tar tid. Bara simskolan denna hösten var ju lite kärvigt med tid. Men det fick tas tid till. Och hundarna....

Ebba ska få mer tid i agilityn. Komma ut på tävlingar mm...

Så jag bara hoppas på ett gott nytt 2010. Då bor vi ju i huset med.. =)

Kommentera

Publiceras ej