Fredagen den 13:e

0kommentarer

ja oturdagen har kommit för många.... För mig har den ingen som helst betydelse! märker ingen skillnad! men så är ju inte jag vidskeplig eller så.
kanske gäller deet bara dom som är kristna och troende? vet ej.. oftast dom som tänker på judas som den 13 lärjungen + att jesus dog på en fredag!! eller så den nordiska mytologin! Balder dog den 13:e.

Så eftersom den är fredag idag och den 13 så är jag ledig!!! inget jobb idag! för om man ska tänka tillbaka i tiden så ska ju fredagen vara en helgdag eller vilodag =) Gillar jag! då ska man absolut inte göra nått som låter för mycket osv. kan störa andra!
Tur för er som jobbar volvo då.... lediga på fredagar nu?

Om det inte är så att det är fullmåne idag. För då är det ju optimal lyckodag på fredagen den 13:e!!

Så alla ni som är lite vidskepliga:

*Gå inte under stegar eller mått annat som kan ramla på er.
*Åk inte hissar eller nått kan kan ramla med er i.
*Lägg absolut inga nycklar på bordet just idag. inga andra dagar heller för den delen.
*Lek inte med tarotkort för dödenkortet har siffran 13
*Släng lite salt över axeln av nån speciell anledning som jag glömt av just nu! =)
osv


Visste ni att :
*En vanlig fredag inträffar det i snitt 240 olyckor och fredagen den 13 i snitt 257,
inte för att det är en oturdag i sig utan för att folk spelar upp sig i onödan och det blir mycket flasklarm! Skrock på hög nivå!! =)

*Mats sundin spelar med nummer 13 på sin tröja! Stor tuffing på hockeyplanen som gillar att utmana ödet? =)

*Jag kan sånt här lite onödigt vetande för att jag har kulturinriktning i bakgrunden. MYCKET historia och religion har jag läst! hahah

Dagens filmtips! Friday the 13th!! =)

Kommentera

Publiceras ej