Träning och träning..

1kommentarer

...det blev det ju ingen direkt.. kom ut till klubben och det var hela isgatan på ALLA planer... men ingen annanstans... bara på planerna...
hur kommer detta sig då?

kom hem och Leo berättade att han ville till badhuset och bada!! =) "träningen" gått vägen?? *smile*
ja självklart!! vi åkte och idag badade V oxå med Leo som prompt ville till "det stora vattnet" alltså mellanbassängen!
och det gjorde han... helt själv och utan nått att hålla sig i plaskade han i där...
V var ju med i vattnet men han behövde inte hålla i honom eller nått..... *Otroligt stolt mamma*

Inte vattenrädd längre?? hoppas hoppas... blir roligare så i sommar om man inte behöver sitta intill kanten med honom när alla andra badar som det blivit förut..

sen blev det att åka till Coop och köpa lördagsgodis!!! *hmm*
Första gången jag köper godis till Leo... innan har jag alltid sagt att barn ska inte äta godis för tidigt och hållt på det hela tiden fram tills idag.... tycker visserligen fortfarnade att han är för liten, men eftersom hans pappa envisas med att köpa godis till Leo trots att vi kom överens om att inte ge honom nått i denna åldern så... så nu har jag gjort det jag med.. han har fått köpa typ 8 godisbitar. som han ska få till kvällsmyset!

höll på det jättebra hela förra året och fram tills nu... men iband så säger Leo att han vill åka till pappa när han har sina dagar hos mig..
-varför då?
- Pappa ger mig godis.

när det är dags att lämna Leo till pappa dom dagarana det är byte så frågar jag alltid
-vad ska du och pappa hitta på idag? Leka nått speciellt?
-nej mamma... vi ska köpa godis!

tänk att det gått så långt att han vill åka till pappa bara för godisets skull.... sorgligt!! med tanke på att Per är en väldigt bra pappa. och dom har jättekul tillsammans..
men att han blitt så fixerad vid godiset att det är därför han vill åka till pappa gör mig lite ledsen...

Så för att vara lite dubbelmoralisk, bryt mot mina principer och för att det blitt som det blitt så inför jag från och med idag lördagsgodis!
vid ynka 3 års ålder..
så numera har jag garanterat för mig själv att han aldrig mer kommer att vilja åka till pappa på mina dagar. för nu ges det ju godis här med!

Hur hemskt lät inte detta inlägget?

1 kommentarer

Mariah

08 Mar 2009 22:30

Förstår dig =) När jag var lite fick jag inte nåt godis fören jag va typ fem sex år lr nåt.. Å mamma höll strängt på lördagsgodis efter d.. Jag vet inte hur man skall göra egentligen.. visst godis e inte nyttigt men äter de ordentligt med mat å rör på sig så tycker inte jag att det skadar att de äter lite godis =) e ju en lite rolig grej som iallafall Max ser fram emot på lördagarna =) Att plocka godiset själv (lösgodis) hihi.. Å apropå planerna på klubben så har jag noterat detta åxå.. Tror d e så att ingen går på dem bara för att de e så isiga, därav försvinner det inte.. ha d gott kramen

Kommentera

Publiceras ej