Influensahysterin!

0kommentarer

Det är ett jäkla hysteri om det nya vaccinet mot svininfluensan. Undrar varför.. jag har aldrig varit speciellt road av alla rykten och nyhetsartiklar. Vet ju med mig att man inte ska lyssna på det.....

Så fort chefen på jobbet la ut tiderna där man kunde gå och ta så visste jag direkt att jag skulle ta den..


Inte för at jag nånsin tagit nått vaccin förut mot nån influensa, men eftersom jag har en 3 åring hemma så var valet självklart. Vill minska alla risker för att han ska bli smittad. Barn har det jobbigt ändå men bara nått 24timmars virus som medför influensaliknande symptom. Att då ha det i en vecka eller mer.. nej.. Då ser jag det som min plikt att göra nått för att min älskade pojk ska slippa.

Nu vet jag att den inte är värre än vilken influensa som helst, men när smittrisken är större så känns den så onödig att få...

Så igår tog jag sprutan. Själva sticket kändes så minimalt så jag blev allt lite paff. Trodde det skulle göra ont!
Sen fick man sittan ner i 10 minuter och läsa en informations lapp... Stod lite om biverkningarna och vilka som var vanliga och ej.. Jaha tänkte jag.

Då visste jag vad jag hade att vänta mig i natt. Igår kväll vid 17 tiden kom första biverkningen, tröttheten, somnade och vilade i 2 timmar... Sen vid 22 kom biverkning nr 2, lite ömhet i armen där de hade tagit sprutan..
DET VAR ALLT!

Det var väl inget... sitter nu här på morgonen efter och inser att jag förberett mig på olika biverkningar i onödan.. kom ju typ inga! haha... oroionödan.nu!

Så om detta hjälpte mig och förhoppningsvis minskat smittrisken till min familj och de barn som jag jobbat med som alla är i riskgrupperna. Så var ju 2 timmars sömn värt det. =)











Kommentera

Publiceras ej