Lyckligt ovetandes

2kommentarer

Efter lite surfande så har jag kommit fram till att jag ska äta mer fruktsallad. Jag kan ärligt säga att jag var helt ovetandes om att t ex blåbär är en liten kompakt mirakelboll... skyddar oss mot cancer, sänker kolesterolvärden, skyddar mot urinvägsinfektioner och mycket mer.. 

Lär hela artikeln här om fler av våra nyttiga bär,.... 

Så jag ska med andra ord köpa glass, massa goda bär som jag tänker värma i en kastrull, och lite dubbelnougat som jag tänker riva över de varma bären!

Detta äter jag lite då och då och är min absoluta favorit "rätt" efterrätt eller vad jag nu ska kalla det. I vanliga fall så köper jag bara blåbär och hallon och värmer och lägger på glassen men nu ska jag minsann blanda olika sorters bär...Try it!!

2 kommentarer

Josefin

23 Apr 2010 13:55

Himla smaskigt! Och tydligen nyttigt! ;)



Tyvärr bor du på fel sida om Vättern Wendy! Tror inte att jag tävlar nära dig någon gång. Karlstad eller Örebro är nog det "närmsta".

Wendy svarar

23 Apr 2010 15:52

Synd det tycker jag!!

Kommentera

Publiceras ej