Vallkurs

0kommentarer

igår var jag och Jytte ute hos familjen Tibblin. Det var kursupptakt och vi fick reda på vilken instruktör vi skulle få gå hos.
Karl-Erik Tibblin höll lite uppvisning med sin hund och som vanligt så blir man himla imponerad över vallhundens fantastiska egenskaper.
Märkte dock ganska snabbt att man var nog den enda i hela samlingen som inte har egen gård och egna djur.
Ann Awes som höll i det hela poängterade väldigt tydligt att det krävs träning mellan kurstillfällena för att uppnå resultat. Enligt mig ganska uppenbart på alla kurser och det tjatar ju vi om på våra kurser också.. :)
Tur att jag bor så nära Karl-Erik och på så sätt hoppas jag att jag kan få möjligheten att få träna flitigt mellan kurstillfällena!

Alla var väldigt trevliga och jag hoppas att jag och Jytte kommer att göra bra ifrån oss!

Kommentera

Publiceras ej