Jytte har börjat rymma…

0kommentarer

Inte jättelångt ifrån där jag bor så finns ett övningsfält som militären äger. Vet inte hur många mil lång och bred den är men enorm iaf.

På denna brukar vi promenera och träna hund på. Just eftersom det är mycket gärden och skog.

 

Och vid 2 tillfällen det senaste så har Jyttejävel börjar rymma. Hon bara drar.

Första gången så var det när jag och 2 vänner var ute med våra sammanlagt nånstans över 10 hundar var ute och gick. Alla går gemensamt i en stor flock. Helt plötsligt försvann Jytte. Hon var borta nån halvtimme innan jag hittade henne. Hon hade väl sniffat upp mig på vägen och kom tillbaka några hundra meter från våra bilar.

Först tänkte jag att vi är ju i skogen och hon blev säkert intresserad av nått vilt som hon spåra iväg på…

Allt gott och hon kom tillbaka efter en lång väntan.

 

Sen en annan gång så åkte jag och hon själva till skogen för att gå en promenad, hon springer omkring fram och tillbaka och rätt som det är när hon springer framför mig så bara tar hon supersats och börjar kuta, först rakt fram och sen 90 graders vändning rakt in i skogen. Och där försvinner hon och kommer inte tillbaka även när jag ropar på henne.

Efter typ en halvtimme så kommer hon tillbaka.

 

(Denna plats i skogen är inte densamma som vid första tillfället) Och inget vilt fanns det heller så mycket liv som vi hade för oss.

 

Min undran är då.. varför får hon för sig att bara dra. Och försvinna!?!? Skithund!

Och jag hoppas att detta bara är en fas i tonåren och att hon testar lite. Och testar färdigt!!

Kommentera

Publiceras ej