Återupplivningsförsök 2?? Del 2

0kommentarer

Som tidigare skrivet så begav vi oss mot Åre för lite mer äventyr.

Jag hade planerat resan i detalj och 2 äventyr till hade jag bokat för oss i Åre.. det var ju faktiskt på vägen hem.
Vi bilade som sagt hela natten efter vandringen tillbaka till bilen och ingen av oss luktade ju speciellt gott efter flera dagars vandring.
Så första stoppet blev på Åre äventyrsbad så vi hade en stor lust att bli rena från all svett och lukta gott igen!!

Här sitter vi efter badet på Holiday Åre, utmattade ovh fräscha igen

Här sitter vi på Holiday club i Åre. nyduschade!

Efter detta åkte vi runt och letade campingplats och gärna nära hunddagiset som vi hade bokat in alla hundar på när vi skulle iväg på aktiviteter, vi kunde ju inte gärna lämna dem i bilarna en sommardag.
Så vi hittade en campingplats typ 200m ifrån hennes hunddagis. Toppen!
Bilden nedan visar hur det såg ut när vi hängde våra kläder överallt på tork.
Det såg ut som nått zigenarläger :)




Dagen efter så var det dags för äventyr 1 i Åre, Forsränning!! I sveriges extremaste fors som man får åka med guide.





Vilken upplevelse!! Bland det roligaste jag gjort! Rekommenderas starkt.
Efter detta så bara slappa vi och åkte omkring i Åres affärer.

Dagen efter var det dags för sista äventyret, Zipline! Europas längsta och högsta tror jag det var. För er som inte vet vad zipline är så har man en sele på sig som man hakar på en lina 60 m upp i träden och slänger sig utför och åker med otroligt hög hastighet, typ 75 km/h... man landar på en plattform och sen hakar man på sig på nästa line och så åker man så nerför hela Åreskutan..

Inför Ziplineåkningen

Detta avslutade våran resa. Kortfattat. Vi bilade hem igen och jag vågar nog påstå att detta var en av de bästa semestrarna jag haft.


Kommentera

Publiceras ej