Fantastiskt slut på tävlings säsongen!!

0kommentarer

Jag och jytte har tävlat vår sista tävling för denna säsongen och men fantastiska resultat!!

När jag började tävla med jytte för ett halvår sedan så var målet att bli uppflyttade till klass 2 i både hopp och agility och det har vi nu lyckats med!!

Jag blev lite orolig över att inte lyckas då vi hade en pinne kvar i agility fram tills idag och detta var ju årets sista tävling!
Sista chansen alltså!

Klass 1 agility var först ut och vi hade ett kanon lopp där allt gick precis som det skulle. Vi vann och fick därmed vår uppflytt!

I klass 2 hopp gick allt kanon med förutom en sväng där jag glömde kalla på jytte och hon tar raka linjen mot ett hopphinder. Nu lyckades jag ju stoppa henne med det kostade oss vår första pinne i klass 2! Den svängen blev alldeles för stor och kostade mycket tid. Vi missade pinnen med en sekund vilket var väldigt retligt med ett kanon avslut på denna säsongen.

Kommentera

Publiceras ej