Running A-frame

1kommentarer

I början på månaden åkte jag ner till Trelleborg för att gå agilitykurs för Zeljko Gora. Träningen var väldigt intressant och jag fick som vanligt skäll för att jag är för passiv i min handling.. Förstår inte detta :) hur svårt ska det vara lixom? :)
 
Vi kollade snabbt på kontakthindrena för att kolla om det såg bra ut eller om han kunde bistå med några tips i träningen.
Jytte hade ju som sagt 2 av 2 på med Jytte på alla hindrena. I förra inlägget skrev jag ju att jag var lite fundersom på hur jag ska göra med Tess eftersom jag tycker att 2 +2 tar för lång tid.
 
Zeljko höll med mig. På balansen såg det bra ut. Hon har bra fart och stannade snabbt på kontaktfältet. Han tyckte inte att vi skulle ändra detta och det vill jag inte heller eftersom hon är så storgalopperad.
 
På A-hindret däremot så tog det som jag alltid tyckte, på TOK för lång tid. När hon kommer över krönet så saknar hon ner och nästan kröper ner sista biten. Så vi testade running på A-hindret istället. Och hon verkade ha naturlig avmätning på galoppsprången på A-hindret och vi tjänade nästan 2 SEKUNDER! Det är jättelång tid!
 
Så 2 dagar efter så åkte jag till Fagersta för att tävla 2 dagars. 2 agilitylopp alltså för att testa hur det skulle fungera med running.
 
Jag klippte ihop en kort film med fokus på A-hindret från Fagersta tävlingarna och jag är nöjd... Alla tävlingar efter har jag kört Running på oxå och det har gått jättebra.
 
 

1 kommentarer

nifesojjosefin

27 Jul 2013 02:06

Vilket perfekt steg hon har för running på A-hindret! Önskar att Era hade lika naturligt för det men han trampar av tidigare om jag inte tränar på det. Vilket vi inte gjort på ett tag. Tycker helt klart att du ska fortsätta köra med det!

Svar: Ja det känns kanonbra med Running på just det hindret. Vore kuk att se nu om vi bara kan komma runt en bana i agility så kan jag få kolla hur vi ligger till i tiderna sen :)
Wendy Andersson

Kommentera

Publiceras ej