Nu är jag och Jytte klara för agility SM 2014!!!!

0kommentarer

Innan helgen så skrev jag ett långt inlägg om hur glad jag var över Jytte och hur långt vi kommit på så kort tid! 
Jag skrev också att vi nog tyvärr inte skulle komma med på SM eftersom det var så kort tid kvar och att vi hade 2 pinnar kvar i agilityklass. 

Men det inlägget gick inte att publicera just då. 


Men i lördags så var det dubbla klasser i både hopp och agility. 
I hopp klasserna hade vi lite otur i slalom. Så fel där men i bägge agilityklasserna gick vi runt felfritt och tog därmed våra sista SM pinnar i agility  och vi är därmed klara för SM 2014!!!! 
Helt fantastiskt. Vilken resa hittills!!

Mitt mål med Jytte var att ta oss till SM. Men jag hade aldrig trott att vi skulle kvala första året i klass 3! 

Jytte och jag passar egentligen inte ihop i vardagen. Hon är hunden som man måste ha ena tummen i ögat på. Men på agilityplanen är det annorlunda! Man måste fortfarande ha tummen i högsta hugg men på något sätt passar det oss! 

Hon är en fantastisk liten hund min svartvita!!


Kommentera

Publiceras ej