SM 2014 i Sollefteå

0kommentarer

Vårt första SM var jättekul. Synd bara på disken i första loppet. Blir man diskad så känner man ju lite att nu är det kört. Jättesynd faktiskt. Tyvärr så var hon lite på låsningshumör som hon blir med jämna mellanrum. Hon låser alltså på tunnlar och då är det riktigt svårt att få hennes uppmärksamhet.
Det märks ganska tydligt på filmen. Hon försöker hela tiden att ta tunneln så fort vi är nära den och jag måste bli riktigt arg för att bryta henne. Det går oftast när jag är riktigt nära men lite längre avstånd bara så är det kört. Kolla noga på filmen så ser ni :)
 
Vid disken där så hade hon låst på tunnelns ingång och eftersom jag vid banvandringen hade bestämt mig för att gå på utsidan och dra henne mot mig så var jag för långt bort och hon gick inte att bryta förrän det var för sent. 
 
Agilityloppet så går hon som på räls! 
Drämmer till med en kanontid. Samma tid som Rickard och Mika får i det loppet. De fick SM-guldet. 
Att jag kunde matcha den tiden är jag riktigt stolt över. Jytte mäter dock avståndet till långhoppet lite dåligt och landar i hindret. 5 fel. 
 
 
 
Jag är ändå jättenöjd med vår insats. Men vi satsar ju så klart på nästa års SM och där ska vi försöka göra bättre ifrån oss resultatmässigt :)
 

Kommentera

Publiceras ej