Ska lugnet lägga sig?

1kommentarer

Igår var jag och Victor och kollade på hus. Ett jättemysigt liten hus i en skogskant, ett rött hus med massa fruktträd i trädgården, ett hus som passar oss perfekt, ett hus i stan..

Och det är antagligen där vi kommer att bo nästa år.. Vi kan få tillträda 1 januari. Hur bra är inte det?

Vi bor ju nu i havstena i en 3 på 3:dje våning med världens jobbigaste granne.
Lägenheten är jättefin och vi hade tur som fick allting helt nyrenoverad när vi flyttade in.. Nya golv och tapeter och helt nytt kök, men lägenhet är inget ställe för Atlasen.

Han är en vakthund som kan skälla för minsta lilla ljud. Och det gör mig så nervös. Får sån ångest när jag lämnar honom hemma själv för att åka handla eller Leo ska till simskola. Grannarna vill inte lyssna på sånt och ett tag när tjejerna löpte gick det lite överstyr. Det var ett himla gnällande på honom och jag vågade inte lämna honom själv utan det slutade med att jag var hemma hela tiden eller hade med honom hela tiden i bilen..

Men ett hus kan verkligen ändra på det och jag kan lugna mig och leva normalt.
Som vi letat hus men inget hittat som passar oss. Också glider detta in på ett bananskal!


Lånad bild


så om inget blir fel eller kommer ivägen så flyttar vi i början på nästa år.

Det kommer att bli så fruktansvärt bra!

1 kommentarer

Mari

17 Oct 2009 13:18

Håller tummarna att det blir hus för er!

Kommentera

Publiceras ej