Uppdrag Jacka!

0kommentarer

Ja då har man varit ute på stan för att shoppa igen! Denna gången på jakt efter vårjacka! Jag VET!! Sent ute! Som vanligt!

Har inte ens tänkt på att det skulle inhandlas en vårjacka när snön fortfarnade plogandes. Ute alldeles försent så letade jag jacka till mig, Leo och V. Hittade en jättefin jacka till Leo som det bara fanns en kvar och i fel storlek. Har hittat en till V med om han kan tänka sig att gå på stan med mig och prova en vacker dag, för den finns det av så det är inte så bråttom.

Jag o andra sidan fick jättebråttom. Började på Clarks där hon i kassan inte alls var intresserad av kunderna idag då hon stod och pratade i sin mobil under hela mitt besök där. Provade en jättefin svart läderjacka som tyvärr inte alls passade mig. Tyckte verkligen om den. Tog ett tag innan jag prövade då jag hade svårt att se om det vat en dam eller herr modell. 2 hängade med dessa jackor och jag förstod ju självklart att en var för tjejer och en för killar. Men vilken???
Tänkte först att jag frågar hon i kassan (mobilprataren). Övervägde starkt om jag skulle vara mig själv i en affär eller rent av snäll.

Mitt vanliga jag hade ju bara gått fram och frågat: Ursäkta kan du hjälpa mig med en sak eller är du här för att prata i telefon?!?
Men eftersom jag hade lite ont om tid under min timmes lunchrast så valde jag att bara prova den för att sedan inse att den inte alls passade mig innan jag gick!

Jackletandet fortsatte: MQ
Gick in och en jacka fångade direkt mina ögon. En marinblå lång jacka med knäppning. Provade den lite snabbt utan att direkt kolla efter ordentligt, men den passade och jag köpte den för att ta hem den och prova den hemma istället.
14 dagars ångerrätt ger mig tid att kolla runt i fler affärer innan jag bestämmer mig. Man ska ju inte som bara ta första bästa!

Kommentera

Publiceras ej