Agilityhelg!

4kommentarer

Ja då ska man försöka sammanfatta helgen på Finnbo!
Helt fantastisk! Roligt umgänge och lärorik träning har verkligen förgyllt dagarna..

10 tjejer och ETT enda badrum, hmmm... gick bättre än förväntat! Blev ju lite köer men.. =) gick ju ingen nöd på en..
hur ska jag börja, jag har bott tillsammans med porrkungen & flin-gonzo! 

Nä bättre kan jag nog... som sagt så åkte ju jag och Ebba upp till Maria och tränade agility med 9 andra tjejer som alla är ägare till Pincher, HA! tänkte jag , hur i hela friden ska detta gå... hundar som sitter och pekar fingret åt mattarna när dom lockar och vill att dom ska hoppa en bana.
Plus att jag hade nog nästan förväntat mig lite gnabb mellan tjejerna då man har fått sig en uppfattnign om pincherfolket genom deras publiceringar på forumen.

(För er som inte vet så är pinchern en väldigt speciell ras. Gör saker när dom vill och hur dom vill...inte alltid när andra vill. )

Men till min stora förvåning så gick det otroligt bra.. Alla var väldigt duktiga och hundarna var på toppenhumör denna helgen. Det tackar vi gudarna för! Tror nog att alla var väldigt nöjda. Jag är det iallafall..
Och alla mattarna var såå jättetrevliga och glada så inge girlfight här inte!! haha

Jag har nog aldrig tränar för någon som förklarar såå bra och lättförståeligt! Jag hörde verkligen mg själv säga JA, JA PRECIS, MM hela tiden utan att tveka och tänkte att maria tror säkert inte att jag lyssnade på henne, som bara säger ja ja ja hela tiden.. =)
men det gjorde jag ju självklart och fattade precis även om det var lite svårare att utöva detta! Lättare sagt än gjort!

Kortfattat; Underbar helg, fantastisk tränare, trevligt folk, otroliga hundar och sist men inte minst Mats!! jag behöver jju inte säga mer för er som läser.. =)
MATS förklaring.. märkte på en kommentar att jag visst behövde förklara mats. Han var vår kock under helgen. Lagade jättegod mat så våra energi-depåer fylldes på! =)

Här kommer lite bilder:
 



Tack alla för en oförglömlig helg!

Foto; Emma

4 kommentarer

Eve

21 Apr 2009 10:41

Mats? .. lät lite skumt ;P

Josefin

21 Apr 2009 11:44

Ja, varför har du inte hittat till min sida tidigare? ;) Visst skötte våra hundar sig toppen! Att vi vågar klaga på dem!!! :p Men, det är ju inte alltid humöret är på topp. Tur att de var på G i helgen i alla fall!

Maria

28 Apr 2009 17:17

Jag sitter ju alldeles och rodnar. Tänk så finasaker du säger om mig. Vad glad jag blir, TACK så jättemycket. Vi hade nog samma fördomsfulla tankar om hur helgen skulle bli men ack vad vi bedrog oss. Duktiga hudnar, duktiga mattar och härligt väder. Vad mer kan man begära?! Kram på dig

Maria

28 Apr 2009 17:17

Jag sitter ju alldeles och rodnar. Tänk så finasaker du säger om mig. Vad glad jag blir, TACK så jättemycket. Vi hade nog samma fördomsfulla tankar om hur helgen skulle bli men ack vad vi bedrog oss. Duktiga hudnar, duktiga mattar och härligt väder. Vad mer kan man begära?! Kram på dig

Kommentera

Publiceras ej