Årets första Agilitytävling!

1kommentarer

JA då var det dags.. Ebbas första agilitytävling någonsin. Officiellt iallafall. Klubbmästerskap räknas inte.
SKa bli spännande.. Har noll förväntningar.
Vill bara se om hon tar andra hinder och tunnlar än skövdes.. Alla skiljer sig ju.. i färg och form och allt.!

Ambers första runda sedan strejken. Ska bli mycket spännande!

Skriver mer sen efter tävlingarna!

-------------------------------------------------------------------------

Ja då var första tävlingen över..
Allt gick superfort idag så jag hann inte med nått!
Kommer dit... kl 8 Ebba ska mätas... och JA agilityfolket! Hon blev en medium, klarade sig med en halv cm.. =)

Sen satte jag hundarna i bilen och skulle gå banvandringen för medium.. enkel bana. Jag och Ebba hade startnummer 14 i hoppklassen!
Går tillbaka till bilen hämtar Ebba och går in på framhoppningen och ska värma upp lite.. Hinner hoppa 4 hinder innan det kommer en springandes och säger dom har ropat upp dig 4 ggr redan!!! Spring till starten!

HALLÅ??? Jag gick ju precis banvandringen, och hade nummer 14 lixom! Då visade det sig att nästan halva startfältet var strukna! (Säkert bakis från igår, matfestivalen och allt.. )
Springer in och startar med en gång. Hann inte lugna ner mig.. eller andas för den delen.

Ebba försöker tjuvstarta!!! Grrr... går tillbaka och sätter henne, och startar om ordentligt. Halva banan gick som på räls fram till slalomet då hon drog på sig 10 fel... sen kör vi några hinder och Ebba lyssnar jättebra! Då kommer en liten böj fram till raksträckan, där står ett hinder och Ebba är på väg rakt mot... Då sänker jag handen!!!! Dumma mig!
Och duktig som hon är då kommer in till mig... Jag visste direkt att det var det som gjorde det så jag var bara tvungen att gå ner på knä och klappa om och berömma henne.
DUKTIG HUND!!

Där blev det disk! =) Får ju tydligen inte ta i hunden?.. hahah.. Så det gjorde jag medvetet. Var ändå inte ute efter nån placering på hennes första "träning" utanför våran klubb!

Sen var det snabbt in i bilen med henne och hämta Amber som Tydligen lämnade kvar öronen i bilen för hon hörde ju inget!! Disk där med men ändå skit nöjd! För denna gången gick hon inte ut och satte sig efter andra hindret som hon gjorde hela förra året på tävlingarna! Hoppar två hinder och sedan sätter sig precis utanför vita linjen! VARENDA EVIGA GÅNG!
Hon diskade sig för jag råkade visa henne på fel hinder, (Oops!!)
Så tummen upp för henne.. (anmälde bara henne i ett lopp)

Sedan var det dags för Ebba i agilityklassen! Denna gången var jag helt med... stod vid startlinjen och väntade flera nummer före mig.. Ville ju inte hjärtat i halsen denna starten oxå.. =)

Första halvan av banan går som på räls, 3 hindret var A:et... Jag är nästan lite taggad då och springer på och vid fjärde började jag undra vart hunden tog vägen, hon bara försvann ur mitt synfält.
JA JUST DET!! 2 av 2 på!!!!
Ebba hade stannat med framtassarna på marken och inväntade mitt okej!! hahah... hade jag glömt på vägen!
åter igen DUKTIG HUND!!
Kör på och Mitten av banan står slalom där det blev fem fel.. sen var det gungan. Denna gången ville jag inte missa att berömma 2 av 2 på. Hon gör som hon ska och jag stannar upp klappar henne och berömmer massor när hon är på gungan! Ännu en DISK pga detta! GÖR INGET!! =)

Slutsats:
 Ebba var grymm idag! Tog alla hinder utan några som hest problem!
Amber njae...hon kan ju faktiskt bättre!

Nästa helg är det tävlingar igen då...


1 kommentarer

Mari

29 Aug 2009 15:19

Nästa tävling kommer gå som en dans!!! Kul att du är nöjd iaf, det är huvudsaken.

Kommentera

Publiceras ej