Pim´s =kritik!!

3kommentarer

ja då var man hemkommen eefter en kväll på Pim´s där vi firat sebastian som fyller år idag....

VART SKA JAG BÖRJA????

Ja först beställde vi in maten. jag hade lite beslutsångest eftersom menyn stod på typ latin! *?* Fattade inte riktigt vad som menades. Massa fina namn på maten som lockar folket att beställa!

"Bookmaker med wasabimarinerad oxfilé på kavring samt äpple senapskum" hette det som jag beställde. Lät jättefint och gott....

Vad jag inte visst var att den betydde på svenska " 2 pyttesmå oxfilé bitar som låg på en halv brödbit! Lite vitt skum vid sidan som smakade nada!!! Inget besviken jag blev när jag såg detta eller???

Tar första tuggan och det var knaprigt för det var bränt och köttet var nästan svart! så välstekt var det!!!
Servitrisen frågade inte ens hur jag ville ha köttet!!
jaha tänkte jag tog en tugga till i hopp om att den skulle smaka godare, det var den inte. och den första köttbiten var slut!!!!!!
2 tuggor gott folk!!

Servitrisen kommer och frågar om allt var till min belåtning och jag säger att nej, min första köttbit var bränd och detta är inget jag kommer bli mätt på... (kortfattat)
Hon säger då att det var ju synd att jag inte spottade ut maten så jag kunde bevisa detta!!
Som om jag skulle vara lärd att spotta ut maten... !! Pucko tänkte jag lite för mig själv..!

Åt upp min andra köttbit, den stenhårda brödbiten och beställde in nachos!! Så jag kunde mätta hungern lite..Eftersom det tog 1½ minut för mig att äta upp min rätt för 120 kr...

Sen var det dags för lite drinkar.... Hon stod i baren,.. och jag ville ha en cocosdrink! Fick det sist jag var där och det smakade ljuvligt!! Men hon förklarade då att hon är ingen bartender, hon kunde bara servera drinkar som stod på tavlan. För då kunde hon läsa i häftet! (uppfattade jag det som)

Visste inte alls vad hon gjorde. Då bad jag om en piggelin.. lite lättare.. VAD ÄR DET?? ehhh.......Till slut kom det en rakad man från husaren(?) och rent ut sagt flyttade på henne blandade mina drinkar och önskade mig en god kväll!

Inte visste jag att folk utan bartenderutbildning för ta betala för att blanda drinkar.. Reglerna ändrats??
Sebastian trodde inte det.. (hans kommentar)

Låter det som en lyckad kväll???


Niklas och Andreas i all ära alltså!! Tycker att dom är bra och driver bra ställen annars alltså.... men.....

Fördelar:
*God mysstämning
*Bekväma stolar

Nackdelar:
*Drinkarna serverades i glas med skada. skar mig lite lätt
*Makalöst springande på personalen mellan Pim´s och Husaren!
                                (vi satt Uppe till höger)
*Försvars mekanismen hos servitrisen.
                         (sånt får inte förekomma)
*Outbildade bartenders?
*På tok för små bord för två att sitta och äta på med 2 tallrikar
*En enda fungerande toa. lång kö... går inte ihop!
*Dåliga namn/beskrivningar på menyerna
Ex: Sebastian beställde en After Eight glass från Hjo! Medans det borde stått Vanlig vaniljglass med lite sås med After Eightsmak och en sådan på toppen....
(Sebastian och Simon hade verkligen förväntat sig en Annorlunda glass och till ännu en besvikelse kom det in vanlig vanlijglass!!

Fruktansvärt dålig upplevelse av pim´s idag!!! Bättring alltså... Skandalkväll av pim´s förtjänst!

3 kommentarer

Bella

01 Mar 2009 13:34

haha låter inte som de va inte så lyckad kväll och jag skulle blivit lika besviken jag med om de kom in såå lite mat.. som sagt 120´kr för så små köttbitar är ju INTE OKEY..

jag äter aldrig där, ska nog inte börja med det heller då haha

kram

Eve

02 Mar 2009 13:21

Dom har svingod texmex sallad där. Det är det enda jag äter där :P annars smakar det ju sådär alltså!

Tråkigt att det inte var bra :/

tessa

10 Mar 2009 12:13

Hej hej! D där låter inte som en vidare trevlig kväll...suck Jo vi ska gifta oss i sommar, den 27 juni närmare bestämt :-) Vart jobbar du?

Kommentera

Publiceras ej