Fårslakt på pizzeria..

1kommentarer

Vet inte om nån i Skaraborg missat gårdagens förstasida i SLA!

En pizzeria vid namn Venezia i Tidaholm har fått stänga efter att ett vittne sett levande får tas ned i pizzerians källare. Han ringde då polisen som hittade 3 st får. I källaren där de hittade fåret hade polisen även hittat rester av blod och slaktrester på golvet.
Men vad jag fattade det som så såg vittnet 4 får fösas ner och bara 3 hittades. Vet inte riktigt om det var samma vittne som såg en stor svart sopsäck tas upp från källaren. Polisen hittade senare sopsäckar med färskt fårkött.

Säljaren till dessa får som hittats i källaren visade sig visst vara polischefens fru.

Får hos Pizzeria Venezia (Foto: Polisen) Får hos Pizzeria Venezia (Foto: Polisen)

 


Ägaren som delvis nekar har gripits misstänkt för brott!Han medger att han faktiskt har slaktat fåret, men att slakten ska ha utförts på ett annat ställe.
Enligt ägaren till pizzerian så tyckte han synd om fåren i transporten till slakt att han tog ner dem i källaren.
Ägaren har nu fått ett totalförbud mot att leverera mat.

Ja.. och det värsta av allt är att förra veckan så frågade jag Sanna som bor i Tidaholm om det fanns ett bra matställe där. Jo visst. Det ligger en pizzeria ner till höger på denna vägen. Jag var 5 minuter från att äta där.
Visst färskt kött är ju inte helt fel säkert men om jag ska skriva vad jag tror så tror jag att det slaktades på pizzerian för att muslimsk slakt är olagligt i sverige i allafall till livsmedel. Och det är inte okej enligt mig!

1 kommentarer

Mari

09 Oct 2009 09:37

Håller med!!!

Kommentera

Publiceras ej