God morgon....

0kommentarer

Ligger ännu kvar i sängen med täcke på och datorn i knät... Persiennerna är vinklade vågrätt så man ser ut. Och ut ser jag grannhusets tak som till hälften skuggats. På den skuggiga sidan är det frost och på den soliga sidan är det upptinat och blött..

Det är sol ute..

I vanliga fall brukar vi ha persiennerna vinklade neråt så det fortfarnade ska vara mörkt när man vaknar ifall V vill sova längre.. Men idag var de "öppna" och det är ljust i sovrummet när man vaknar.. UNDERBART enligt mig... iallafall när solen är framme.

Det första jag gjorde när jag vaknade var att läsa ur boken ÄCKLIG som jag visserligen skrev för ett tag sen att jag skulle läsa ut när jag fick långledigt... men det hann jag inte... har lite mindre än halva boken kvar...
Att läsa det första man gör på morgonen! Ro i både kropp och själ?

Och nu sitter jag här.. Och slappnar av.. tog lite sovmorgon från jobbet nu då det vart och kommer att bli en tuff vecka.. Idag skulle jag alltså jobbat 9-20 tror jag men tog lite sovmorgon... Tror jag åker dit vid 11 tiden... Hur gött som helst..



Vem skulle inte vilja vakna till ett soligt fönster?


På tal om nått helt annat... Vi hade ju kursavslutning igår. Alla var jätteduktiga och kom nog fram till alla dom var lite överdrivet nervsa inför slutprovet som gick bra för alla!
Precis i slutet innan vi skulle åka hem fick jag och Mariah var sin present av en deltagare! Jag blev så rörd att jag trodde jag skulle börja gråta när hon pratade om hur nöjd hon var med kursen och att hon skulle träna vidare.

Va nöjd man blir när alla i ens kurs klarar slutprovet när man inte ens lärt in kommondot ligg än när man började hos oss... !!

Kommentera

Publiceras ej