Ikea och bilköp!

8kommentarer

Först och främst! Jag har köpt ny bil!!! Är så glad så!


Sen kommer ett lagom långt inlägg om min(a) resor till ikea!

Söndag! Jag åker till Ikea för att köpa nya möbler till Leo´s rum! Åker ner och har sett ut en serie som jag vill ha. Skriver upp allting som jag ska ha och frågar personalen efter en viss stomme. Nä men finns inte i vitt som du ville ha utan bara i furu. men ta två vita stommar och sätt ihop dom så blir den en dubbel som du tänkt dig.. Det är samma serie så det ska vara samma med allt. Bara olika färger!

Mmmm... visst!
Kommer hem och börjar montera då visar det sig att lådorna som köpt till passar inte!! Ringer kundservice och dom säger att det ska visst passa, det är till samma serie. Hon undersöker närmare och kommer fram till att NEJ det passar inte om man valde vitt.
Får åka hela vägen tillbaka till Ikes dagen efter, denna gången med V istället för LeoBus som var lite småjobbig att gå med. =)

Går till återköpet i varuhuset och där går samma visa som ovan! Det ska passa-undersöker-förvånad-det passar inte till vitt kommer hon fram till efter att jag försökt förklara detta!

Går hela rundan igen och får köpa allt i furu! Vill så gärna ha denna förvaringen! Verkar så praktisk!
Så nu är en del ihopsatt. i morgon väntar resten och fylla den med alla leksaker och kläder och allt annat som ska i den!



Och det bästa av allt med hela resan var att jag svängde förbi Emelie bägge dagarna och snosade på hennes 6 veckors dobermann-valpar!! Så härliga! och självklart hittade jag en favoritkille som jag så gärna ville ha med hem!
http://www.pixbox.se/pic_show_id29008869.html Här är han!
Men Nopp! inga mer hundar för nu! 3 får räcka! =)

Och den 11:e för vi åka hämta bilen!!! Ska bli så kul..

ingen som vill köpa min V40??

8 kommentarer

Eve

02 Sep 2009 21:50

Trodde ni köpte bilen ihop?..

Wendy svarar

02 Sep 2009 21:55

JA vad ska ja säga... Denna kommer att användas av båda precis som med min nuvarande bil...men jag är fortfarnade ägare till bilen så det gör den min!

Men självklart har V fri tillgång till bilen som jag har till hans!

Så så länge vi är ihop så blir det juu som våra!

Anna

03 Sep 2009 11:11

vad blev det för bil?



lagom roligt med ikea 2 dagar i rad, ska försöka ta oss dit nån dag oxå om bara johan kan vara ledig nånting, har funderat på att åka dit själv med barnen men kommit fram till att det blir nog lite väl jobbigt.

Wendy svarar

03 Sep 2009 22:20

Hej Anna.. det blev en passat! Blev en lite nyare än den jag hade innan.. kul att uppgradera sig lite mellan åren.. =)



Jo men nu har V vart snäll och skruvat ihop de sista och det visar sig att en är fel!!!!! Blir tokig på detta!! Dom har lagt dom fel i affären! Gahh!

Eve

03 Sep 2009 22:37

Vad jag hade fått höra så var det så. Men nu vet jag ju att du äger bilen och att han får låna den hur mycket han vill.

Anna

04 Sep 2009 07:38

johan står som ägare på båda våra billar men som killarna säger så är c-maxen "mammas" och mondeon "pappas". Sen så tar man väl vilken bil man känner för, tror inte man kan stå 2 som ägare på en bil.

Wendy svarar

04 Sep 2009 08:54

Anna, Så låter det hemma oxå.. Leo´s favorit bil är ju opeln =) Och han betonar mycket väl att mamma lånar V opel!! =) hihi



Tror inte heller man kan stå 2 på en bil... en äger bilen. så blir det oavsett hur många som var med i affären för att köpa bil! =)

Hoppas allt är bra med er annars!

Mari

04 Sep 2009 19:09

Guuuud, vilken söt valp!!! Kul med ny bil.

Kommentera

Publiceras ej