Lundresan!

0kommentarer

                                              

Ja då var man hemkommen efter några dagar i Lund.. resan dit gick jättebra.. fick byta tåg i Gbg en gång, stressigt men rätt kom vi.. 4 tjejer från Skövde.
Mådde lite illa då jag lätt blir åksjuk men det slapp jag näst intill på dit resan, hemresan däremot kommer längre ner.. =)

Vi kommer dit, har en timme på oss att ta oss till vandrarhemmet Tåget och sedan till borgen där konventet skulle hållas. Stressigt värre, men det gick utan större komplicationer. Några omvägar hit och dit och svettlukt efter mycket spring i en främmande stad.

Konventet var jättebra och jätteintressant och kändes som om det var väl värt alla pengar!
Dagarna i Lund kändes mycket som semester enligt mig... underbart umgänge och mycket skratt. Väldigt trevlig stad om man bortser från alla cyklister ÖVERALLT!! kors och tvärs cyklar dom i rasande fart, och ingen förvåning skulle tändas om jag läste en dag att 90% av alla olyckor i Lund orsakas av cyklar fram och tillbaka!
OMG säger jag bara. har inte vart med om nått liknande...

En annan sak som jag noterade i Lund var att hur man än går så kommer man alltid fram till samma ställe, känns som om stan bara går runt och runt, vilket enligt mig är positivt då jag har lokalsinne NOLL!
Så tillbaka till Tåget hittade jag alltid! Det var ju bara att gå.........
Väldigt trevlig stad! Trots att folk ner ifrån tydligen inte fattar vad vä-shöttar säger! Ordet va?? hörde jag ofta! Fattar dom verkligen inte? dom som pratar så speciellt där nere. ska ju vara svårare att förstå dom!

Ja som sagt så var dagarna i Lund jättebra! Allt från Veronicas ständiga negativitet om allt! Vilket vi andra bara tyckte var roligt! Till Lindas spontana respektlösa och plötsliga "utfall" mot andra! Verbalt! Ännu roligare!
Jag var den som bara skratta åt alla!! Hade skitkul åt och med dom!

Tåget då.. Alltså vandrarhemmet.. Ja.. det är ju alltså ett riktigt tåg som man bodde i, som självklart stannat för alltid!
Jätteliten hytt som passade mig och Maria alldeles utmärkt! Lite för lyhört enligt mig då jag förgäves försökte somna där igår natt men en rumänska i hytten intill som bad en bön i typ en halvtimme.. Massa mmmmm mmmmmm mmmmm mmmm hörde jag fast hon sa ju säkert nått annat! =)
Eller när man hade ställt väckarklockan på ringning men absolut inte behövde detta då det var så lyhört att man hörde när alla andra gick upp ur sängarna!



Och hygienvagnen var ju några vagnar bort med massa dörran emellan och rädslan för att väcka ALLA andra på tåget om man skulle få för mig att gå på toa mitt i natta, så jag höll mig! Halva natta! Jobbigt värre kan jag meddela! Men billigt var det och frukosten var god!

Resan kan jag verkligen tänka mig att göra om men nästa gång ska jag prova nått annat ställe att bo på! Och shoppa!!!!
Mycket väl godkända affärer!! H&M där nere var nog 3 ggr större än hos oss!

Hemresan då.. Ja... Illamåendet slog till på en gång.. men från Lund till Gbg somnade jag till några gånger och då gick det bra.. men X2000 till Skövde... resultatet var 2 spyor, varav en i restaurang-vagnen och en direkt utanför stationen i Skövde.

Resutatet: Älskar Lund minus cyklisterna!

God kväll!





Kommentera

Publiceras ej