Tävling nr 2

0kommentarer

Ja då har man klarat av Ebbas andra agilitytävling!

Eftersom förra helgen gick så bra så ville jag ju göra en repris på den! Men icke då!!
Ebbas hade en pinscherdag! Så det betydde att nej, vill inte lyssna idag!
Hon bara lulla omkring och hörde inget.

Första loppet:
Hoppar två hinder och sen slår hon bort all förstånd typ. Börjar trava så där fint och kikar på allt möjligt och ville bara ut till alla andra hundarna utanför ringen. Då sprang jag efter henne och lyfte upp henne och gick av banan!
Vill hon inte lyssna så har hon inget där att göra!

Andra loppet:
Två första hindrena gick jättebra! sen kom slalomet.. hon bara travar så fint förbi utan att bry sig om det.. Dock var jag bestämd med att hon skulle göra det så det fick hon göra.. sen sprang jag förbi några hinder och tog A-hindret bara för att få ett bra avslut. Hon stannar med 2 av 2 på och får massa beröm! Där gick vi av banan.

Jag kände detta på mig redan från början.. Under tiden när vi väntade och värmde upp så bara lulla hon omkring utan några öron med sig.. börja dra efter andra hundar och lyssnade inget alls på mig. Jag fick ta tag i henne för att hon skulle uppfatta att jag var med!
Hon brukar aldrig springa efter andra hundar och dra till dom.
Hon gick och skulle krypa under dom och så fort dom kollade åt henne så snäste hon till!

Ingen bra dag idag! Men vi fick iallafall ett bra avslut! =)

Träffade även Rivendells Geisha med matte och husse! Tävlade med.. Jätteduktiga var dom! Hon såg verkligen ut som en hund med en positiv inställning på allt! =)

Kommentera

Publiceras ej