Tävling nr 3

0kommentarer

Idag var det oxå aglitytävling. Samma ställe som igår.. (2dagars)
Egentligen hade jag anmält Amber men eftersom Ebba var så löjlig igår så strök jag henne och använda avgiften till att starta Ebba idag med. =)

Första loppet: Hopp.. Det börjar jättebra.. men sen så vid 6:e hindret som var en tunnel som hon alltid brukar ta så sprang hon bara förbi.. Lite tittigt så där.. Riktigt dumt faktiskt..
Men efter det så gick det bra resten av loppet... 5 hinder fel och en 12 plats av 40.. Helt okej ändå! Godkänt!

Andra loppet; agility.. Vid den här tiden och 2 timmars väntan sen första loppet så hade nog Ebba tröttnat lite.. För hon var inte riktigt med på noterna.. Då stannade hon upp vid 7 hindret precis framför och bara glodde på dom utanför och var helt okontaktbar. Fick dock igång henne och resten av loppet gick kanon!
Fick 5 fel för det stoppet och 5 fel när jag hade lite för bråttom i slalomet så hon missade en port. Mitt fel!
men det första stoppet tyckte jag var på henne! Och väldigt onödigt.
Så Godkänt utöver det.. 12 plats även här av typ 40..

Träffade även Rivendells Geisha idag med som vann hopploppet för large hundarna och är nu uppe i klass2!!
Grattis till Leia och husse Ted! Fruktansvärt duktiga!

Nästa gång blir det DM, har dock bara anmält mig i laget och inte individuellt.. men det kanske jag måste fick jag reda på i efterhand! men då blir det ännu en tävling för Ebba!
Amber är numer pensionär med enstaka starter då och då! =)

Nu blir det film med V.. God kväll!

Kommentera

Publiceras ej