Återupplivning

1kommentarer

Så sant som det är sagt. Här på denna sida har det varit dött under en lång tid... Sitter just nu och funderar på när jag skrev senast...

Massor har nog hänt sen dess....
Vi har haft en alldeles underbar sommar. Vi trivs jättebra där vi bor nu. Bor i en herrgårdsliknande byggnad i Östermalm. Stort och mysigt!



På bilden sitter våra svarta vid ingången till huset... Denna bildsession är de sista tagna bilderna på min älskade Atlas.. För er som ännu inte vet så finns han sedan sommaren i hundhimlen. Det är väldigt sorgligt, och han är djupt saknad.

Jag har faktiskt tävlat lite under hösten. Höstens första tävling gick förbaskat bra. Ebba placerade sig i bägge klasserna dock utan pinne då en sekunds tvekan och lite handler fel från min sida orsakade detta.



Andra tävlingen gick dock inte lika bra, Då hade vi husse med oss. Har ALDRIG det i vanliga fall då jag vet vad som brukar hända. Men dumma som vi är så tänkte vi.. Det händer nog inte nu när hon har sånt sug för agilityn. :) hahah.....

I alla tre loppen så sprang hon bara och letade efter husse och sket fullständigt i agilityn. Så där lärde vi oss att ensamma är bäst när det kommer till tävlingar. Rätta mig pinscherfolket om jag har fel.. men pinscher i ett nötskal eller??? :) Bara måste veta vad som händer och vart alla är!

Saknaden av att ha en hund som jag verkligen kan arbeta med och som verkligen vill i ur och skur, som Atlasen... En riktig arbetsnarkoman, har fått mig att tinga en liten valp..:) Nästa helg åker vi och kollar på kullen.  
Det är riktigt synd att Amber verkligen inte vill mer, för hon är ju så rolig att träna med (när hon vill, det brukar vara i ca 10 minuter)
Har väldigt stora förhoppningar på denna valp och jag hoppas verkligen att hon kommer att bli av det material som jag söker efter hos en hund.

Sista bilden för denna gång blir ju självklart på Atlas.....

Kings & Queens´s Ecentric Sir Eric


Min älskade hund.....

1 kommentarer

Elisabeth och Dixie

14 Oct 2010 22:07

Det var sorligt att höra att Atlas är borta. Jag träffade honom bara en gång men blev väldigt imponerad över hans utstrålning och hur fin kontakt han hade med dig.

Jag vill läsa ännu mer om dogsen!

Kommentera

Publiceras ej