NollkollVolvo

2kommentarer

När V började jobba på volvo för typ en månad sen så började en ny rutin som innebar att jag faktiskt var tvungen att ta med min hemnyckel när jag gick på morgonen. 2 ggr som han jobbat eftermiddagar har jag glömt nyckeln hemma och tvingats klura ut hur jag ska kunna komma hem.

Gång nr 1:
Jag inser att jag ingen nyckel har när jag står vid dörren och tar upp telefonen för att hitta numret till volvo, så jag kan hämta nyckel hos V.
Tar upp telefonen - Inget batteri. Skulle jag försöka ringa så skulle batteriet dö.
Går hem till grannen och lånar hennes telefon.
Ringer volvos växel. Dom kopplar mig till skövdes portvakt. Hon var jätte hjälpsam och faktiskt på sitt vis letade upp V avdelning och ber honom ringa upp mig.
Victor kommer ut och ger mig nyckel...

Men detta tog sin tid, försökte förklara vart han satt men volvo är ju gigantiskt. men det gick.

Gång nr 2:
Åter igen står jag vid dörren och inser att jag glömt nyckeln.
Denna gången har jag batteritid i telefonen och ringer volvos växel och ber dom koppla mig till portvakten i skövde. Denna gången en annan tjej som svarar.
Eftersom jag bara visste vilken hall han jobbade i och inte vilken arbetsledare han hade så kunde hon inte hjälpa mig.
VA???? Hon ville inte ens prova i A-hallen och kolla om nån visste var han kunde vara.

Lite smått frustrerad så frågade jag henne hur de visste vilka som arbetade där. Ingen aning svarar hon. Vi har bara nummer till de som har en telefon som man kan ringa in till. Alltså ansvarig arbetsledare.

Jag frågar då henne hur det skulle gå till om jag ringde och berättade att exempelvis vårt barn hade råkat ut för en allvarlig olycka och jag behövde på liv och död få tag på honom.
Hon svarar då att hon inte alls visste. Vi har inget söksystem på folk som arbetar här och kan inte ta kontakt med folk bara genom att ge namn på den som jobbar. 

Kan ni tänka er?? Ett sååå stort företag som Volvo, och dom kan inte komma fram ett system som säger eller registrerar hur man får tag på folk som arbetar där. ALLA utom arbetsledarna är anonyma.
Vilken skam!!
Jag hoppas att tjejen i portvakten bara ville jävlas med mig och vägra ge mig numret till avdelningen, för detta är enligt mig riktigt allvarligt.

Tänk er att nånting allvarligt händer och det är omöjligt att få tag i den anhörige bara för att denne jobbar på volvo. En av sveriges största organisation!

Volvo borde anställa mig så jag kan hjälpa dem på rätt väg när det gäller personalregistrering och bättre koll på personal.

2 kommentarer

Eve

28 Oct 2010 23:01

Tyvärr har hon rätt!

Be victor skriva upp sina telefon nr till avdelningen. Oftast så vet dom närmaste det nr så att dom lättast kan få tag på sina anhöriga om något allvarligt händer.

Det är för många för att ha allas namn + avd, victor är inte ens Volvoanställd dessutom!

Wendy svarar

29 Oct 2010 19:50

Nu handlar det ju självklart inte om att skriva upp numrena. även om jag nu gjort det. Man vet ju aldrig när jag glömmer nyckeln igen :). Men tänk om en ambulans eller sjukhus personal skulle ringa. Inte kan vi ju be dom ha alla volvo anställdas nummer uppskrivna. Det sista evelina skriver är ju just det jag menar. Men såå många som jobbar så borde man ju ha ett personalregister. Och FRAMFÖRALLT på den personal som är inhyrd, Som i V fall. Hyr man in annans personal så borde man ju framför allt veta vart dom finns.

Låter kanske drastiskt men tänk om jag skulle lämna in mitt barn på dagis och han blivit inbjuden på en annan avdelning och jag kommer för att hämta honom på eftermiddagen och ingen vet vart han är för att de inte har nått system över var alla barn befinner sig... Ska jag då få till svar...Nä man han är ju iaf nånstans på området?!?!



Hade det varit ett litet företag så kan jag förstå. Då känner ju oftast alla och vet var de jobbar.

Kommentera

Publiceras ej