Jytte har startat sin andra agilitytävling

0kommentarer

Även denna en öppenklass. Gillar öppenklass banorna bättre för det är inte lika mycket raksträckor som på klass 1 banor. Då hinner jag också med :)

Även denna tävling gick bra. Catarina Toumisto var domare och hennes banor är alltid lite luriga att komma ihåg för mig. Flera hinder används flera gånger och banan går mycket runt och runt. Inte min typ av bana riktigt då jag är lite snurrig till att börja med och tycker att det är krångligt att komma ihåg banorna då. :)

Första loppet (Hopp) gick bra. Jytte lyssnade bra och det var mest jag som klantade till oss. Hon får 5 fel i slalom då jag ger henne världens taskigaste vinkel in... men men.. sen precis i slutet så glömmer jag av banan och stannar upp och försöker kolla på numrena i backen men då det redan för sent. Jag hade redan tagit fel väg!!
Disk! Mattes minnes fel.. :)

Andra loppet agility höll jag på att skicka henne fel en gång till när banan gick runt och runt. Sån tur va så kom jag på mig själv precis innan och jag hann vända henne och styra henne rätt. Trots nästan 10 meters fel väg så har hon snabbast tid. Vinst i hoppklassen!! Duktig hund!

Kommentera

Publiceras ej