Jytte har startat sin första agilitytävling.

0kommentarer

Det var den 21/4 på Tomtens Brukshundklubb. Som vanligt när man tävlar där så är alla där helt underbara, funktionärerna där är helt underbara. Även om tävlingen går helt åt pipsvängen så blir man glad när man åker därifrån.
Nu gillar ju jag Tomtens BHK för det går alltid bra för mig där.. J
 
Även denna gång. Det var en öppenklass hopp och agility.
Först ut var agilityklassen. Jytte sköter sig exemplariskt genom hela banan. Lyssnar på precis allt jag säger och hon gör tajta fina svängar och väntar på släpp på kontaktfälten. Precis i slutat av banan gör jag en liten dundertabbe och hamnar alldeles för långt in i slalomet när hon går in och blir stressad och går ur slalomet. Skickar in henne en gång till men hon går ur igen… Vet inte varför men hon blev väl säkert stressad av mig jag har en tendens att bete mig annorlunda på tävling och träning J.. resten av banan går jättebra och jag är väldigt nöjd med henne så hennes första tävlingslopp. Placering 8 av 17.
 
Hoppklassen så funkar allt lika bra som tidigare loppet.. Lite i huvudet hade jag att hon blev väldigt stressad av mig och mitt beteende på banan. Så jag bromsar upp henne igenom hela banan och ser till att jag är lika lugn som på träningarna. Och det funkade utmärkt. Trots flertalet fällor i banan sköter hon det galant och lyssnar på mig före och efter varje hinder. Placering 3 av 17.
 
Va nöjd jag var när jag åkte där ifrån!! Vilken hund! Hennes första tävling och allt går galant typ..

Kommentera

Publiceras ej