Distriktsmästerskapen skaraborg!

0kommentarer

Jag och jytte var iväg i helgen och tävlade i DM för vårt distrikt. 3 lopp denna dag. Hopp och agility för de. Individuella och ett hopplopp med laget.

Eftersom det gått skit för oss de senaste tävlingarna och inget har riktigt funkat för oss så hade jag en lite tråkig inställning när jag kom dit. Gött tänkte jag, 2 lopp innan laget som hon kan dumma sig på så kanske hon har lugnat ner sig till laghoppet.

Bägge individuella loppen gick kanon. Hon var jätte allert idag och lyssnade på allt jag sa! I första loppet så halkade hon rakt i en tunnel. ( en 90 graders sväng) vilket resulterade i en kullerbytta inne i tunneln som kostade oss typ 2 sekunder och blev avgörande för oss i resultatlistan då vi sammanlagt placerade oss 2:a på DM individuellt!! Ett kanon resultat!
Men det plågar mig lite att hon ramlade i tunneln för jag pratade med vinnaren efter och hon sa att hon hade räknat och hon hade slagit mig den 7 hundradelar!!!!

Hopploppet gick kanon oxå, dock en rivning som jag tyvärr orsakade!

Toppen tävlingsdag för oss! Hoppas det håller i sig tills helgen för nästa tävling!

Kommentera

Publiceras ej