Tävlings uppdate Laxå

0kommentarer

I helgen så var jag och Jytte och tävlade i Askersund. Laxå bk som arrangerade en kanonbra tävling.

Jag gör ju inte min stackars hund rättvisa. Hon skötte sig kanon. Jag och andra sidan gjorde inte det. Första loppet gick kanon tills i slutet då jag placerar mig fel och tränger henne för mycket inför ett bakom byte och hon hoppar rakt på hindret och efter det så hamnar jag helt fel och vi diskar oss.

Andra loppet så gick vi felfritt men alldeles för många vida svängar från min sida resulterar i en dålig tid och vi missar pinne med 23 hundra delar!

Lopp nr 3 så klantar jag mig och är alldeles för sen med att visa på henne på ett hinder och hon blir ståendes frågande framför ett hinder och vi får vägran. Annars ett kanonlopp.

Duktig hund jag har!!

Roligare var att framför oss på läktaren så vi satt lilla Vhip!! Tess kullbror! Kul att träffa honom. Kolla vilken sötis!!

Kommentera

Publiceras ej